luni, 4 februarie 2013

Poezii de 8 martie pentru mama

Orice mama adevarata merita recunostinta din partea noastra, si putem face asta cu fiecare gest marunt din fiecare zi ori asterand pe hartie ce simtim pentru ea si ce reprezinta ea pentru noi. Datorita ei, existam, datorita ei am devenit ce suntem, primii sapte ani de acasa ii deprindem de la ea si in cazuri speciale de la bunica, dar intreaga viata ea ne va da sfaturi pe care le vom asculta sau nu, dar candva ne vom aminti de sfaturile ei si ne vom da seama ca nimic nu a fost spus fara rost ci cu ajutor pentru noi. Nicioadata ea nu ne va lasa la greu indiferent cat de rai suntem. Iata cateva poezii scurte in semn de recunoastinta pentru mama:

Mama
Cu chipul bland,
Alinator,
Alunga orice dor.
Cu ochii mari,
Cu ochii vii
Se uita la copii.
Cu chip frumos
De floare rara,
Mama aduce
Pe lume soare.

Pentru mama
Am cules de pe campie,
Busuioc si iasomie,
Triluri de privighetoare
Sa le dau maicutei mele.

Soarele din cer l-as da,
Stelele si luna vie,
Curcubeul, universul
Si tot cerul, cel imensul.

Martie
Martie coboara
Pe aripi de primavara
Cu flori si bucurie.
Mama draga, ce-as putea
Sa-ti ofer de ziua ta?
Bucurie, sanatate,
Mult noroc si spor in toate!

In dar
Maine este sarbatoare,
Maine este ziua ta!
Ce sa-ti dau?
Sa-ti dau o stea?
Sa-ti dau pura inima?
Esti un inger iubitor,
Tu esti unica in viata!
Chiar de te voi supara,
Stiu ca tu ma vei ierta!

Chip drag
Imi plac ochii tai,
Si  chipul tau plapand.
Imi place parul tau
Ce flutura in vant.

Si mainile-ti firave
Imi plac.
Si pielea fina de catifea 
Imi place.
Toate astea imi plac,
Ca-s ale tale.

Recunostinta
Stralucesti ca o lumina
Esti o raza de april,
Blanda, calda si senina
Pentru-n suflet de copil.

Tu mi-ai dat viata
Si imi dai povata,
De aceea-ti multumesc
Si-ti spun sincer: Te iubesc!

Au uitat...
Cu fire de argint impodobit,
Parul mamei a imbatranit,
A adus copii pe lume,
Batranetea sa-i aline.
Dar copiii au plecat,
Pe maicuta au uitat,
Au uitat de chipul ei,
Ce-a facut ea pentru ei.
Si nici unul nu mai vine
Batranetea sa-i aline. 

De ziua mamei
De ziua ta, mamica,
Un dar ti-am oferit,
Cu mana mea cea mica,
Pe-obrazul obosit
Am asternut iubirea
Si lacrimi am zarit
In ochi, de fericire, 
Si m-am simtit iubit!

Mama
Un singur suflet bland
Exista pe Pamant

Un singur dor imens
Exista-n Univers

O singura fiinta
Exista-n viata mea:
E ea, e Mama mea.

Intoarce-te...
As vrea sa-mi pun iar capul
In poala ta, maicuta,
Sa-ti simt sarutul umed
Pe tampla mea calduta.
Iar din taceri in care
Te invarti de-o vreme-ncoace
In seara asta, mama
Sa te intorci in pace!

Mama,
Gingasa silueta
venind spre noi cu generozitate
din zarile omenescului nostru suflet.
Gingasa fiinta,
purtand povar-atator nume
pe fruntea ei ganditoare.
Mama nu-i decat misetrul vietii!
Si gandul meu infiorat lui i se-nchina!

Daca n-ai fi
Daca n-ai fi,
Daca n-ai zambi,
De n-ai exista,
Daca n-ai canta...
Nici viata n-ar fi,
Nici noapte, nici zi,
Nici prunci pe pamant
Nici soare, nici vant
Nimic nu ar fi fara tine!

Voi cum ati multumi mamelor voastre?

Un comentariu: